kérdések és... - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://kerdesekes.blog.hu/2013/01/18/talentumok_739/full_commentlist/1#c21730888
Válasz erre: Talentumok 3
2014-02-21T13:59:33+01:00
2014-02-21T13:59:33+01:00
zöldmalac
http://blog.hu/user/543489
Nem szép, sőt disznóság, hogy csak most válaszolok, de eddig nem mertem belépni a kommentek világába, félve, hogy úgy járok, mint az egytálentumos szolga. Veszem most a bátorságot hogy válaszoljak. Tök igaz, ami írtál, és még jól aláhúzta a miniszterelnök mostani "évértékelőjében" ugynennek a példázatnak egy - eléggé kicsavart - magyarázata. Ez is bizonyítja, hogy a Bibliát mindig úgy lehet magyarázni ahogy az illetőnek tetszik. De: ehet példázat nélkül is mondani, hogy ha van, akkor hiba, ha nem használom fel a képességeimet - a jóra. És itt a lényeg az utolsó szón van. Meg azon, hogy bűn, ha nem teremtünk esélyt azoknak, akiknek van képességük, de nincs módjuk a képességeik kihasználására - ugyancsak a "közjó" érdekében. Töb, korábbi blogomban is írtam már erről. (De minek? De az legyen az én bajom.) Üdv.
https://kerdesekes.blog.hu/2013/06/29/tevelygesek/full_commentlist/1#c21730721
Válasz erre: Tévelygések
2014-02-21T13:40:35+01:00
2014-02-21T13:40:35+01:00
zöldmalac
http://blog.hu/user/543489
<a href="http://kerdesekes.blog.hu/2013/06/29/tevelygesek?fullcommentlist=1#c20317355" class="reply_nick_809370" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20317355 );">@csillaberk</a>: Keves csillaberk, hozzáállásod nagyon szimpatikus. Sajnos, ha valaki kormányzati szerepet vállal, akkor - amíg teszi, addig az a teljes idejét kitölti, ha képviselő, akkor is. De meg kellene oldani, hogy ha vége a megbízatásának, akkor visszamehessen a polgári foglalkozásába. Nem tudok erre okosabb megoldást. (Azt hiszem, más sem.) Ezért a "megélhetési politikus" sokszor óhatatlanul "kitermelődik". Ami a kereszténységet illeti, egy kívülállónak sokszor riasztó. De hatalmas szciológiai, lélektani többletet tud adni egy jó közösség. Nem kell, hogy a tagjai mindig mindenben egyetértsenek. De sehol máshol nem lehet megtalálni azt az unikális alapot, hogy a "pislogó gyertyabelet nem oltja ki". Korábbi blogjaimban biztosan találsz olyan eészeket, amik ezt kifejtik. Üdv.
https://kerdesekes.blog.hu/2014/02/12/nem_tudok_imadkozni/full_commentlist/1#c21730595
Válasz erre: Nem tudok imádkozni?
2014-02-21T13:23:39+01:00
2014-02-21T13:23:39+01:00
zöldmalac
http://blog.hu/user/543489
A Rózsafüzér - amint kérdéseimre válaszként megkaptam - egy szemlélődési alapállapot, mint a digitális adatátvitelnél a vivőfrekvencia. A tényleges ima (kommunikáció) az erre "rakódik rá. Egyébként Te vagy az első, akinek a kommentjére válaszolok. Eddig nem mertem, félve a félreértésektől. Most már, ezentúl, bátrabb leszek és talán a korábbi kommentek megválaszolásába is "belevágok". Szerintem, a zsinór végén alapvetően a nonverbális információkat veszik. Nincs "mennyei nyelv", teljesen logikusan. Ha további véleményed van, kérlek, írdd meg. Üdv.
https://kerdesekes.blog.hu/2014/02/12/nem_tudok_imadkozni/full_commentlist/1#c21703201
Válasz erre: Nem tudok imádkozni?
2014-02-17T18:36:33+01:00
2014-02-17T18:36:33+01:00
erdomezo
http://blog.hu/user/852064
Érdekes a meglátásod, de nem ismeretlen. Szerintem is, meg a tapasztalataim szerint is, nem feltétlenül kell meghatározott szöveget mondani ahhoz, hogy kommunikáljunk a Teremtővel. Meg aztán, nem is minden esetben/helyen lehet/kell hangosan ezt véghezvinni. Én a Rózsafüzérrel nem tudok zöld ágra vergődni..olvastam, többen mondták, hogy milyen hathatós, de ha mégse? Neked erről mi a véleményed? Nem azt mondom, hogy nincs haszna, csak olyan nekem, mint amit itt írtál, lehet a "zsinór másik felén" nem is hallani.
https://kerdesekes.blog.hu/2013/06/22/a_trianon-trauma/full_commentlist/1#c20317539
Válasz erre: A Trianon-trauma
2013-07-31T12:56:48+02:00
2013-07-31T12:56:48+02:00
csillaberk
http://blog.hu/user/809370
Veszélyes ma ilyen témákról írni, mert a téma mágnesként vonzza a nagyon okos, magát nagyon műveltnek tartó embereket, akiknek a személyes tájékozódása nem terjed tovább néhány internetes oldalnál. Egész klassz, hogy nálad nem jelentek meg ezek az őrültek.<br />
<br />
A kérdés engem is foglalkoztatott, szinte minden könyvet elolvastam és a lehető legtöbb információt igyekeztem összegyűjteni. Volt olyan, hogy 3 hétig jártam fel naponta órák hosszat olvasgatni a Széchenyibe korabeli lapokat.<br />
<br />
Azt kell mondjam, hogy igazad van. Trianonnak a hibás nemzetiségi politika is az előzménye. Ezen még az 1945 előtti visszacsatolások sem változtattak, ugyanott folytatták, ahol korábban abbahagyták. A visszacsatolt erdélyi területek magyar politikusai, a kárpátaljai magyar politikusok is megdöbbentek a budapesti stíluson. A kárpátaljai térségnek a visszacsatolás előtt külön kormánya is volt (magyar miniszterelnökkel), de a visszacsatolás után ilyennek a közelébe sem kerülhettek. Úgyhogy mélyen egyetértek veled.<br />
<br />
A kérdés másik része, a sokat hivatkozott béketeremtő elvekben van. A győztesek egyértelműen kimondták, hogy akár a már létező országok kárára is meg kell valósítani, hogy minden nemzetnek legyen saját állama. Az nem kérdéses, hogy ez félrement, de a szándék egyértelműen ki lett nyilatkoztatva.<br />
<br />
A kérdés harmadik oldala sajnos a magyar elitben van. A Monarchia a háborút elveszítette. Bécs és Budapest ugyanúgy a nulláról kezdte a politizálást.<br />
<br />
A bécsi urak gyorsan összefogtak, szabad választást tartottak, komoly diplomáciai manővereket vittek véghez, saját védelmükben megoldották a Habsburg-kérdést. <br />
<br />
A budapesti urak egymásnak estek. Ameddig csak lehetett, odázták a választásokat (csak 1920-ban tartották, Ausztriának már rég volt aláírt békeszerződése, legitim kormánya), a Habsburg-kérdést nem tudták lezárni. Amikor a budapesti kormány hadjáratot indított a területelcsatolások ellen, akkor a magyar elit fegyvert fogott ellene. Igaz, nem a területkérdések miatt, hanem a bolsevizmus okán. Ezt Bécs kikerülte a választásokkal, de a magyar elit nem akart választásokat rendezni. Sőt, amikor a vörösök elhagyták Budapestet, az egyik magát vérmagyarnak gondoló gyáros a románokat is behívta Budapestre, csak a hatalom miatt.<br />
<br />
Trianonnak és az 1947-es párizsi békének ezek is az alakító tényezői, de a köztudatba nem tud átmenni.
https://kerdesekes.blog.hu/2013/06/29/tevelygesek/full_commentlist/1#c20317355
Válasz erre: Tévelygések
2013-07-31T12:37:31+02:00
2013-07-31T12:37:31+02:00
csillaberk
http://blog.hu/user/809370
Én értem amit írsz. Nekem nagyon szimpatikus, hogy a politikus ne megélhetési okok miatt legyen politikus. Ha annyira szolgálni akar, akkor tegye azt mondjuk a mindenkori minimálbérért - én ingyen tenném.<br />
Nekem a tisztán bibliai, humánus alapokon nyugvó politikai logika tetszene, de nagyon félek a hívő emberektől. Voltam tagja már olyan vallásnak, ami rettenetes dolgokat vezetett le valamiféle egyszerű bibliai logika alapján.<br />
<br />
Attól félnék, hogy gyalázatos dolgok születnének belőle.<br />
Nem mintha a mostaniak jobbak lennének - de éppen ez az, hogy ők is kereszténynek vallják magukat.<br />
Sajnos már kevesen emlékeznek a 90-es években lezajlott fideszes pálfordulásra, ahogyan liberálisokból nemzeti keresztények lettek.
https://kerdesekes.blog.hu/2012/04/09/valtozik_e_a_csaladi_elet_a_valtozo_vilagban/full_commentlist/1#c19632037
Válasz erre: Változik-e a családi élet a változó világban?
2013-04-29T19:38:27+02:00
2013-04-29T19:38:27+02:00
Robesz921
http://blog.hu/user/795965
Kedves Szerző!<br />
<br />
Egy beadandóhoz az egyetemen felhasználtam ezt a cikket és nem akarom úgy bemásolni a forráshoz a linket, hogy nincs ott a szerző neve. Kérdésem tehát, hogy megtudhatom a szerző nevét?<br />
<br />
Köszönettel,<br />
Éder Róbert
https://kerdesekes.blog.hu/2012/05/14/harom_kerdes_2/full_commentlist/1#c17078943
Válasz erre: Három kérdés
2012-06-26T17:58:02+02:00
2012-06-26T17:58:02+02:00
zöldmalac
http://blog.hu/user/543489
Próbáld meg személyesen, magadnak is feltenni ezeket a kérdéseket! milyen választ tudsz adni rá? Nemcsak ilyen óvatos szöveget, mint ami a blogban van! Egy érdekes válasz: Ha van általános szabad akarat, akkor nincs előre látható, megjósolható jövvő. Isten számára sem.