Kérdések
Mi a különbség a János keresztsége és Jézus keresztsége között, ha mindkettő a bűnök bocsánatára szolgál?
Nem furcsa az, hogy a keresztelési szertartásban a „…megkeresztellek(eredetiben: alámerítlek)…” szerepel, mikor a keresztelendő fejét csak néhány csepp víz éri? Nem volna jobb visszatérni az eredeti alámerítéshez?
Nem volna-e jobb, ha a keresztszülők vállalásukat az anyakönyvben aláírásukkal is tanúsítanák, a házassági tanukhoz hasonlóan, ezáltal a vállalásuk súlyosságára emlékeztetve őket?
Válaszok
Jézus keresztségénél gyakorlatilag a „…nevében…” kitétellel az Egyházba való betagolódás történik meg
Az alámerítés csak szertartásrendi kérdés, és a „hívek” ellenállásának leküzdése után volna bevezethető. Itt jegyzem meg, hogy a szentségek ismert érvényességi feltételeit – Jézus által parancsolt volta, anyagi közvetítő eszköz, a kiszolgáltató erre vonatkozó szándéka és (részben) a kiszolgáltató felhatalmazottsága – egy további kategóriával, a szentségben részesülőnek a szentség használatára való törekvésével is ki kellene egészíteni.(1Kor 11:27-30)
A keresztszülői tanúsító aláírás és az ezt megelőző, a szülők és a keresztszülők részére tartott előkészítő oktatás igen jó lenne, de emiatt sokkal kevesebb lenne a gyermekkeresztelés.
 

Címkék: szentség alámerítés betagolódás az egyházba érvénysség

A bejegyzés trackback címe:

https://kerdesekes.blog.hu/api/trackback/id/tr534382705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.